Camerata Moravia
Jan Jakub Bokun – klarnet, dyrygent
Krzysztof Pełech – gitara
Astor Piazzolla – Double Concerto for bandoneon (arr.for clarinet), guitar and string orchestra Hommage a Liege
1. Introduccion
2. Milonga
3. Tango
4. Carlos Guastavino – Las Presencias No.6 Jeromita Linares
5. Astor Piazzolla – Tanti Anni Prima (arr.M.Wysłucha)
6. Roland Dyens – Tango en Skai
7. Jorge Morel – Prelude from Suite del Sur
8. Carlos Guastavino – Severa Villafane for voice (arr.clarinet) and guitar
Astor Piazzolla – Tango Ballet for string orchestra (arr. J.Bragato)
9. Titulos
10. La Calle
11. Encuentro=Olvido
12. Cabaret
13. Soledad
JB Records – 2007
IMPRESIONES ARGENTINAS – IMPRESJE ARGENTYŃSKIE
Album nagrodzony Wrocławską Nagrodą Muzyczną 2007
“Mistrzowska płyta” – Adam Domagała – Gazeta Wyborcza
“Nagrana przez “Duo Guitarinet” płyta to następna uczta dla ucha, która zgotowali nam wrocławscy muzycy… Pewnie nigdy nie otrzymalibyśmy tak znakomitej porcji muzyki, gdyby nie wspólna artystyczna podróż duetu do Chile i Argentyny w ubiegłym roku, wszechstronne studia w Polsce i Francji (klarnet) i w USA (dyrygetura) – J.J.Bokuna. Połączenie jego sił z Krzysztofem Pełechem – jednym z najbardziej utalentowanych polskich gitarzystów, a także z orkiestrą składającą się z najlepszych instrumentalistów Filharmonii Morawskiej z koncertmistrzem Vitem Mužikiem na czele dało znakomity efekt.” – Irena Filus – Twoja Muza
“Camerata Moravia wypada doskonale właściwie we wszystkich fragmentach, świetnie wkomponowując się w klimat latynoamerykańskiej twórczości Piazzolli, Guastavina czy Morela. Wystarczy posłuchać, być może najpiękniejszego fragmentu na tym albumie, czyli zaledwie pięciominutowej “Tanti Anni Prima” na klarnet i orkiestrę. To zupełnie inny Piazzolla niż ten, którego znamy z żywiołowych, pełnych pasji tang. Tu mamy Piazzollę zamyślonego, refleksyjnego, lekko melancholijnego, porywająco pięknego.
W nieco innym stylu są utwory Carlosa Guastavino, popularnego “klasycznego” kompozytora Argentyny. Bardzo interesująco brzmi tęskna pieśń “Severa Villafane” na głos i gitarę (tu w wersji na klarnet i gitarę). Jest też ślad współczesnej argentyńskiej twórczości Jorge Morela – świetnego gitarzysty (występował w Polsce) i kompozytora tworzącego w tradycyjnym duchu. W granym przez Krzysztofa Pełecha “Preludium z Suite del Sur” liczy się nie tyle wirtuozeria, ile umiejętność oddania odpowiedniego nastroju. Zupełnie innym rytmem buzuje natomiast “Tango en Skai”, co jest szczególnie ciekawe, bo wyszło spod ręki Francuza Rolanda Dyensa.
Płyta Bokuna i Pełecha jest niezwykle konsekwentną prezentacją muzyki latynoamerykańskiej, którą obydwaj panowie często nagrywają. U gitarzysty jest to jednak bardziej zrozumiałe, bo cały wykonawczy gitarowy panteon ma korzenie hiszpańskie albo latynoskie. W przypadku klarnecisty (i zdolnego dyrygenta) to dość ciekawy kierunek. Efekt? Koniecznie musicie tego posłuchać! – Magdalena Talik – www.kulturaonline.pl